Reporty

I. RC Rally Tábor 2010 - odjeto

12. května 2010

I. RC Rally Tábor 2010, která znovu oprášila staré táborské tratě je za námi. Soutěžilo se opět na třech různých površích asfaltu, šotolině a kluzké gumě. Tým PBP si nevedl vůbec špatně a obsadil 3. místo. Zvláště pak mladík Pepetoni vybojoval výborný 11. flek a porazil tak všechny své standardní soupeře.
 

Tato ojedinělá kombinace povrchů táborských tratí láká závodníky už od setkání mistrů 2007 a přináší vždy zajímavou výzvu porovnání sil, když žádný ze zastoupených povrchů významně nepřevažuje a úspěch zde zpravidla zaznamenávají univerzální jezdci. Když se k tomu přidá nevyzpytatelné počasí, tak jako tomu bylo v sobotu 8. května 2010 při 1. RC Rally Tábor 2010, je o široké pole kandidátů na vítězství postaráno.

Ranní deštík, který se přehnal přes oblast před startem závodu, přivítal 31 přihlášených posádek a připomněl tak všem nelichotivou meteorologickou předpověď na závodní den, kterou v pátek všichni bedlivě sledovali. Asfaltové úseky tak byly jen nepatrně mokré, gumový povrch však i při malém přídělu vody klouzal jako led. To však bylo k velké radosti všech zúčastněných vše, co se z deštivé předpovědi v sobotu vyplnilo a zbytek dne už na postupně osychajících tratích přinesl výbornou příležitost si pořádně zazávodit. Dobrou náladu v servisní zóně i v okolí tratí podpořil i vynikající bufet Pepína Dufka, který do Tábora zavítal poprvé. Všichni si velice pochvalovali tuto novinku a Pepínovi patří za tu spoustu dobrot jistě velký dík!

Ve startovním poli všichni velice rádi přivítali el matadora RC Rally Standu Elbla, který se po delší pauze přišel sklouznout na domácích tratích. Mezi převzatými vozy se také premiérově objevil vůz s pohonem jedné nápravy a to Peugeot 306Kit Car Michala Nodese. Přesto, že Michala v sobotu jeho technika nedovezla do cíle závodu, vyvolal jeho start intenzivní debatu o možnostech zavedení kategorie 2WD v RCRT 2011. Z licencovaných jezdců bojujících o čelo tabulky v RCRT 2010 nechyběl snad nikdo a táborský závod opět nevynechal ani obhájce loňského titulu a vítěz obou loňských táborských podniků Tomáš Lovčík.

Tentokrát ale Lovec dorazil bez manažera a na jeho výkonu a výsledku to bylo hned znát. Tomášovi nefungovala úplně dobře technika, a tak v erzetách sbíral různá pořadí v první desítce. Po RZ7 dokonce musel servisovat mimo servisní zónu, což ho stálo penalizaci 10s. Konečné páté místo bylo asi maximum, co mohl v sobotu Lovec ulovit. K favoritům opět patřil Michal Bouchner as Embie, který ovšem zatím na úvodních dvou podnicích šampionátu nebodoval, poněvadž jestli se mohl na něco v předchozích startech spolehnout, tak to byla skutečnost, že ho někde nechá jeho Honda Civic TypeR. Hned po startu svou roli potvrdil třemi nejrychlejšími časy, vedení závodu bez problému držel ještě po RZ4, ale v RZ5 to zase přišlo. Po pár desítkách metrů na trati jeho vůz vypnul motor a nechtěl jet. Naštěstí se ale Michalovi sadou cejchovaných úderů podařilo přimět Hondu k poslušnosti a po asi 30s se opět rozjel k dokončení testu. 13. čas v RZ a propad na 3. místo necelých 16 vteřin za do vedení jdoucího Honzu Bricha s vozem Mitsubishi Lancer EvoX. Honza v tu chvíli ucítil příležitost k dosažení premiérového triumfu na podniku RC Rally. Do konce závodu už nikomu nedovolil, aby jeho vedoucí pozici ohrozil a 1. RC Rally Tábor 2010 vyhrál. Jediný, kdo v jednotkách vteřin Jenyxovi ještě několik RZ z druhého průběžného místa sekundoval byl Alf, který byl sám mile překvapen, jak po nemoci dokáže držet tempo v úzké špici závodu. V posledních 2 vložkách už mu ale přece jen síly chyběly a poměrně nešťastně spadl pořadím na brambory a přišel o bednu. Nejprve ho v předposlední vložce přeskočil stále rychle jedoucí Embie a v závěrečném úseku ještě podlehl tlaku dalšího mladíka Filipa Strahala.

Konečné pořadí první pětky tak vypadalo následovně. 1. Honza Brich, 2. Michal Bouchner, 3. Filip Strahal, 4. Alf a 5. Tomáš Lovčík. V týmech zvítězil Wave Action, před FIVE Teamem a PB PEPETONI Teamem. Ačkoliv je Wave Action letos nováčkem v kategorii týmů, ovládl zatím všechny tři odjeté závody právě díky vyrovnaným výkonům týmové jedničky Honzy Bricha. Navíc se zdá, že i jeho týmoví parťáci stále zrychlují a proto si nelze odpustit předpověď, �e na poli týmových bojů se rychle vykrystalizoval jasný favorit letošní sezóny. Ohrozit jej může snad jen FIVE Team pokud se Alf dostane po nemoci do potřebné závodní pohody, nebo AUTODÍLYNANETU.cz, kteří ovšem naopak musí vyléčit svou závodní techniku. Vysokou poruchovost jejich vozů potvrdilo i odstoupení týmové dvojky Jardy Krejčího, který měl závod výborně rozjetý, ale cíl závodu neviděl, kvůli neidentifikovatelné poruše elektroniky.
Stejně tak v kategorii jezdců, kde šel do vedení v šampionátu Honza Bryich se v nadcházejících závodech bude jednat nejspíš o honbu na Jenyxe, ve které mohou uspět asi jen Lovec, Embie, Alf, Filip Starhal a na šotolině ještě Ondra Němec. Do konce sezóny ale zbývá ještě mnoho závodů, pojďme tedy od spekulací o vývoji sezóny k dalšímu pořadí 1. RC Rally Tábor 2010.

Na 6. místě v cíli se umístil právě šotolinový specialista Ondra Němec, který zaostal za 5. Lovcem díky 10s penalizaci, kterou obdržel za kontakt s časomírou v posledním měřeném úseku, ve kterém soustředil všechny své síly právě na to, aby stahujícího Lovce udržel za svými zády. Na trati poslední RZ se mu to sice podařilo, penalizace ho ale nakonec nekompromisně odsunula o místo zpět. Jeho ztráta na Lovce v cíli činila 4,13s. 7 místo obsadil Petr Jaroš, který zajel svůj standard. V průběhu dne se sice na chvíli vyhoupnul i na 5. pozici, v cíli nakonec hájil 7. příčku před rychlíkem Davidem Vašem s vozem Suzuki SX4 WRC. Ten v průběhu dne také nebyl bez technických problémů a v závěru dne tak Petra mohutně stahoval. V poslední RZ už ale neudržel koncentraci a dokončil tak na 8. místě. Souboj Petra s Davidem kulminoval v RZ7, kdy Petr díky své startovní pozici dlouho RZ vedl, aby ho v konečném účtování testu o 1,18s předstihl právě David Vaš, který RZ7 před Petrem vyhrál.

9. místo v cíli vybojoval Jirka Hadrava před Tomášem Šenou, který skončil na 10 místě. V tomto sledu za sebou skončily jejich týmy 5. RCT-Krumlov a 6. RCRT Soběslav. V celkové tabulce se tak Krumlovští přiblížili Soběslavským na pouhé 2 body a jejich vzájemný souboj v šampionátu tak nabírá na dramatičnosti.

Mladík PB Pepetoni vybojoval při svém jubilejním 40. startu v podniku RC Rally vynikající 11. místo a opět ukázal, že když je na trati trochu zpevněného povrchu, tak se od něj dá očekávat slušný výsledek. Technika celého týmu fungoval po celý závod perfektně a tak zbyl i prostor na seznamovací jízdy pro aspiranta na týmovou závodní sedačku Káťu, která stále sbírá nováčkovské zkušenosti a její start v některém závodě RC Rally lze již očekávat v nejbližší době.

Konečné pořadí jezdců:

1. Honza Brich / Wave Action / 25b.
2. Michal Bouchner / autodílynanetu.cz / 20b.
3. Filip Strahal 16b.
4. Alf / FIVE Team / 13b.
5. Tomáš Lovčík 11b.
6. Ondra Němec 10b.
7. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 9b.
8. David Vaš 8b.
...
11. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 5b.

Konečné pořadí týmů:

1. Wave Action
28b.
2. Five Team 24b.
3. PB PEPETONI RC Rally Team
22b.
4. AUTODÍLYNANETU.cz 20b.
5. RCT - Krumlov 18b.
6. RCRT Soběslav 15b.
7. Kojot tým 8b.
8. RC Muzi Motorsport 4b.

kompletní výsledky >>


fotogalerie >>  |  foto Embie >>  |  foto Tomáš Šena >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »