Reporty

6. RC Rally Tábor ´08

8. září 2008

V první zářijové sobotě 6.9.2008 byl na programu týmu již v pořadí sedmý letošní mistrovský podnik táborského šampionátu s názvem 6. RC Rally Tábor. Klimatické podmínky v dějišti závodu opět naplnili letošní standard, který říká: „když neleje jak z konve, tak je palermo.“ Druhá “přípustná“ varianta byla ta správná pro tento závod a tak se zanedlouho po startu začaly z šotolinových tratí po razantních průjezdech pilotů zvedat oblaka prachu a jen málokdo neměl v sobotu “křupavou“ svačinu.

Letos poprvé do Tábora plánovaně nedorazil lídr obou průběžných tabulek tým RCT Krumlov, který měl na programu závod v Portugalsku a ze stejného důvodu nedorazili ani někteří z pravidelně hostujících pilotů. Komisaři však ráno převzali všech 18 přihlášených posádek, a tak bylo startovní pole celkem slušně obsazeno, když z ostatních pravidelně startujících týmů pohybujících se v horních částech tabulek nechyběl snad nikdo.


foto Michal Bouchner

Do závodu nejlépe vstoupil Petr, když vyhrál 1. rychlostní test a znovu tak mohl ochutnat pocit, který poprvé okusil na letošním červencovém asfaltovém podniku, tentokrát ale okořeněný i průběžným vedením v závodě. Na čele tabulky však bylo poměrně těsno a v pěti vteřinách za Petrem bylo natěsnáno dalších 5 jezdců v pořadí 2. Dařílek, 3. Knížek, 4. Matiášek, 5. Matiášek ml., 6. Alf. Radost z průběžného vedení ale trvala jen do druhé vložky, kdy za to pořádně vzal papírový favorit Radek Knížek, který o více než 5s rychlejším časem v RZ 2 odsunul Petra na průběžné 2. místo. Ve třetím testu se ale začal o slovo hlásit Zbyněk Dařílek, který třetí zkoušku vyhrál a začal tak ze své v tu dobu 3. pozice stahovat svou ani ne 5s ztrátu. Vítězství ve vložce Dářa zopakoval ještě v RZ 4, do čela průběžného pořadí se ale 2. časem ve vložce opět vyhoupl Petr, když do té doby vedoucí Radek Knížek zajel v RZ4 až 5. čas, byť na Petra v této vložce ztratil jen necelé 2,5 vteřiny. Důkazem nelítostných soubojů na prvních třech místech v úvodu závodu je to, že až do RZ 5 nebyli časové odstupy jezdců větší než 5s a po 4. vložce byli všichni tři piloti za sebou natěsnání v rozpětí pouhých 2,33s. Petrovo průběžné vedení bylo ale opět jen dočasné, když v následující RZ 5 převzal vedoucí pozici opět Radek Knížek, který tento test vyhrál. Na Petrově voze se začaly projevovat změny v podmínkách na trati, když na povrchu cest již byla vyjetá znatelná stopa a teplota vzduchu se přiblížila k hranici 30°C. Tyto podmínky už přestali vyhovovat pneumatikám a bylo jasné, že bude potřeba přezout. Servisní zóna však následovala až po další RZ 6, a tak nezbývalo než dokončit sekci na ranní sadě pneumatik. Výsledkem toho byl až 4. čas Petra v RZ 6 se ztrátou téměř 10s na vedoucího Radka Knížka a propad na průběžné 3. místo.


foto Michal Bouchner

RZ 7 se stala osudnou pro v tu dobu vedoucího Knížu, který si neporozuměl s copilotem a na trati rychlostní zkoušky strávil o 35s víc než by bylo potřeba. To ho definitivně vyřadilo z boje o vítězství a propadl se na průběžnou 3. příčku. Naopak Petr na nových pneumatikách opět zabral, RZ 7 vyhrál a ze své ztráty na premiérově do vedení jdoucího Dářu ukrojil téměř 4s. Tato sekce vyšla Petrovi na Jedničku, vyhrál i následující RZ 8 a tím se dostal zpět do průběžného vedení v závodě. Svůj náskok dokázal Petr ještě v RZ 9 navýšit na něco přes 7s, od RZ 10 si ale závěrečné slovo definitivně převzal Dářa, který vyhrál poslední tři testy a i když se Petr snažil v RZ 10 a RZ 11 sekundovat druhými časy, v závěrečné RZ 12 o své průběžné vedení přišel, když v cíli závodu za vítězným Dářou zaostal o 1,55s. Osudným se tak Petrovi nejspíš stala návštěva lesa v závěrečné RZ 12, když neustál výjezd z levotočivé negativní zatáčky a vyjel mimo vozovku. Až 5. čas v RZ 12 je toho důkazem.

Konečné pořadí první šestky je tedy 1. Dářa, 2. Petr, 3. Kníža, 4. stabilně jedoucí a v závěru standardně diváky bavící Alf, 5. výborně jedoucí Tomáš Šena a 6. taktéž velmi dobře jedoucí Jakub Konecký. Oba posledně jmenovaní stabilně zvedají svoji výkonnost a slibně se přibližují špičce startovního pole.


foto Michal Bouchner

Pepetoni do závodu nastoupil s odhodláním vybojovat co nejvíce bodů pro tým a to se mu také podařilo. Do závodu vstoupil soustředěnou jízdou z 11. místa v úvodní vložce a svou průběžnou pozici pak už jenom zlepšoval. V RZ 8 se probojoval až na 7. průběžnou příčku a tu si udržel až do konce a to i přes to, že v posledních rychlostních zkouškách na něj silně dotahoval Milan Široký, kterého ale Pepetoni nakonec udržel za svými zády o necelou jednu vteřinu. Pepetoni tentokrát podal velmi vyrovnaný výkon, disciplinovaně se držel taktických pokynů týmu a to se vyplatilo. Nejenom, že dokázal překonat své dosavadní nejlepší umístění z loňského 1.Highlandu, kde dojel 8., současně také zajistil vítězství PB PEPETONI v tomto podniku v poháru konstruktérů.


foto Michal Bouchner

Technika tentokrát fungovala bezchybně a týmový šéf si s pochopitelnou spokojeností pochvaloval i dobře zúročené prostředky investované do přípravy týmu v podobě účasti na červencové náročné ACROPOLIS Rally. Přesto, že se Petrovi v poslední RZ nepodařilo udržet vedoucí místo, když 1. triumf v závodě měl na dosah, odjíždí všichni členové týmu domů spokojeni a už nyní se těší na další pokračování Táborského RC Rally klání.

Závod nedokončili tři vozy, nejprve smolař Jirka Burda hned v servisu po úvodní sekci odstavil svou Xsaru pro poruchu motoru, po RZ 8 odstoupil Aleš Matiášek pro poruchu předního diferenciálu a do závěrečné RZ 12 ze zdravotních důvodů nenastoupil Aleš Matiášek ml. Do cíle tak dorazilo 15 posádek.

Konečné pořadí jezdců:

1. Zbyněk Dařílek /RC Racing/ 20b.
2. Petr Jaroš /PEPETONI/  18b.
3. Radek Knížek 16b.
4. Alf /FIVE Team/ 15b.
5. Tomáš Šena 14b.
6. Kuba Konecký  /FIVE Team/ 13b.
7. PB Pepetoni /PEPETONI/ 12b.
8. Milan Široký 11b.

Konečné pořadí týmů:

1. PB PEPETONI RC Rally Team            30b.
2. FIVE Team        28b.
3. RC Racing Tábor 20b.
4. STEL RC Rally Team 15b.
5. Miki Team 4b.

 

fotogalerie >>konečné pořadí >>kompletní výsledky >>

(pj)

« zpět na seznam zpráv | nahoru »