Archiv 2010

EUROPARK Praha RC Rally

čtvrtek 11. března 2010

Neděle 7.března 2010 bude už navždy datum, ve kterém odstartoval, úvodním podnikem - EUROPARK Praha RC Rally, historicky první ročník Mistrovství České Republiky AČR RC Rally modelů soutěžních vozů s elektro pohonem v měřítku 1:10. Zahajovací závod umístili organizátoři do prostor obchodního centra EUROPARK v Praze Štěrboholích, respektive do jeho podzemních garáží.

Slavnostní start a vyhlášení výsledků sice proběhlo za velkého zájmu veřejnosti v teple, v prostoru nákupní galerie, samotný závod se ale odehrál v chladných garážích na hladkých asfaltových plochách parkovacích stání. Pro početné startovní pole, které po přejímkách posádek čítalo úctyhodných 52 vozů, bylo připraveno celkem 11 měřených úseků, z čehož první a závěrečný test byly krátké paralelní superspeciálky. V průběhu závodního dne pak došlo ke vypuštění jedné z rychlostních zkoušek a tak měli závodníci v cíli závodu na kontě desítku měřených rychlostních testů a téměř 3 a 3/4 kilometru ostrého závodního tempa. Jednotlivé rychlostní zkoušky byli seřazeny do pěti sekcí po dvou vložkách, mezi kterými byl vždy jen krátký přejezd bez možnosti provedení servisu na vozech. Servisní zóny byly vloženy vždy až po absolvování celé sekce dvou RZ.

Díky krytému prostoru byl povrch tratí sice téměř suchý, přesto ale dělala volba pneumatik účastníkům těžkou hlavu. Šlo zejména o to, že asfalt vozovek měl velmi nízkou teplotu a volba obutí vozů tedy nebyla vůbec jednoznačná. Po krátkém otestování na Shake downu, ale nakonec každý zvolil na čem pojede a vše se již schylovalo ke slavnostnímu startu z UP umístěného v nákupní galerii.

Uzavřené parkoviště závodních vozů nejprve atakovaly možná dvě desítky zuřivých fotografů. V zápětí ale projelo celé startovní pole v minutových intervalech přes startovní rampu, když při průjezdu doprovázel každého závodníka komentář pořadatele a aplaus přítomných diváků. Následoval přejezd zpět do garáží a v 10:01 středoevropského času odstartovaly první dva vozy do úvodní paralelní zkoušky.

RZ1
Od startu se vítězstvím v paralelce vedení ujal favorit závodu, mistr CRCH 09 a vicemistr RALLYTROPHY 09 Aleš Čejchan s vozem Peugeot 207 S2000. Hned za ním, se na krátkém úseku do jedné vteřiny seřadili 2. Dejv Mišalko s vozem Mitsubishi Lancer WRC a 3. Petr Kupilík s vozem Ford Escort RC Cosworth. Zejména pro Dejva to byl signál, že v dílnách RC  Clubu Čistá i letos připravili závodní techniku perfektně a že by se mohlo mladému pilotovi podařit zajet výborný výsledek. Vítěz loňského ročníku šampionátu RC Rally Třemošná Petr Kupilík potvrdil třetím časem své kvality i v náročné konkurenci národního mistrovství. Za úvodní trojicí následovala trojice dalších ostřílených borců v pořadí 4. David Homolka Ford Focus WRC 02, 5. Petr Pavlát Toyota Celica GT Four a 6.Frantin Doležal Mitsubishi Lancer WRC.

RZ2
Právě posledně jmenovaný zabral jak je jeho zvykem na následující dlouhé RZ2 a vyhoupl se tak na průběžné 2. místo před svého týmového parťáka Dejva Mišalka. Třetím časem v RZ2 se na průběžné 4. místo vyhoupl David Homolka, který si ale stále stěžoval na nedotáčivost svého vozu. Mechanici tedy v servisu před RZ3 sklidili ze stolu svačinu a jiné moravské dobroty a jali se upravovat set-up jeho Fordu. Pátým časem ve vložce se i na průběžné páté místo vyhoupnul ostřílený Radek Pavliš, který do závodu a šampionátu odstartoval se svým oblíbeným Japoncem Honda Civic.

RZ3
Ve vedení závodu žádná změna, 1. v RZ i průběžně Aleš Čejchan, 2. v RZ i průběžně Frantin Doležal. Třetím časem v testu se na průběžné 3. místo před Dejva Mišalka prosmýkl David Homolka, který přesto, že v servisu stále nenašel lék na nedotáčivost svého vozu, zajížděl velmi pěkné časy. Pátým místem v testu prozatím 5. místo kontroloval Radek Pavliš. Čtvrtým časem v RZ3 se presentoval další z matadorů RC Rally Sportu Martin Knespl s vozem Škoda Fabia S2000 což mu vyneslo průběžnou 6. pozici. Po této vložce byli rozestupy mezi těmito jezdci stále minimální, 6. Martin ztrácel necelých 20s a dalších 5 pilotů se vešlo ještě do půlminutové ztráty na vedoucího Aleše Čejchana.

RZ4
Tento test opět neznamenal změnu, u nejrychlejšího času se opět objevila jmenovka Aleše Čejchana. Zabral ale i Radek Pavliš a 2. časem poskočil o jedno místo vpřed, na průběžný 4. flek. Test přinesl do dílčích výsledků na špici i jedno nové jméno, když 3. čas zaznamenal Michal Bouchner s vozem Subaru Impreza WRC. Tomu ale nevyšla úvodní sekce závodu RZ1 a RZ2, kdy se seznamoval s diferenciálem na přední nápravě svého speciálu a tak musel od RZ 3 stahovat více než půlminutovou ztrátu. Po RZ 4 okupoval průběžnou 13. pozici. 4. časem ve vložce se na průběžné 3. místo vrátil mladý Dejv Mišalko po té co ho s rozlomeným kloubem přední poloosy opustil slibně jedoucí David Homolka. Ten si vybral svoji smůlu a 37. časem se propadl na průběžné 9. místo. Průběžné 2. místo kontroloval 5. časem v testu stále zkušený Frantin Doležal, na páté místo poskočil týmový kolega průběžného lídra, David Broučil s vozem Peugeot 207 S2000, který se po tomto testu srovnal na úplně stejný jízdní čas s Martinem Knesplem. Tímto spolu symbolicky tito dva závodníci zahájili svůj „soukromý“ závod o 5 a 6. místo.

RZ5
Poprvé od startu závodu zaznamenal nejrychlejší čas někdo jiný, než průběžný lídr Aleš Čejchan. O více než 4s za sebou celé startovní pole tentokrát nechal Radek Pavliš a vyslal jasný signál o tom, že jeho průběžný progres ve startovní listině ještě neskončil a posunul se tak na 3 místo, necelou vteřinu za druhého Frantina Doležala, který nyní zajel 5. čas. Druhým časem ve vložce si průběžné vedení stále hlídal Aleš Čejchan, Na 4. místo za Radka klesnul se 4. časem v testu Dejv Mišalko. Jako třetí nejrychlejší v RZ se opět prezentoval Michal Bouchner, čímž opět poskočil o jedno místo vpřed na průběžnou 12. pozici. 5. čas zajel Martin Knespl před 6. Davidem Bručilem, po RZ5 je dělilo 0,66s.


foto Embie www.autodilynanetu.tym.cz

RZ6
Opět nejrychlejší Aleš Čejchan, po necelé vteřině za ním 2. Radek Pavliš a v závěsu 3. Frantin Doležal. Aleš ve vedení zvyšuje již tak bezpečný náskok na více než 13s, Frantin na 2. průběžném místě ještě odolává tlaku třetího Radka Pavliše, ale jeho náskok se ztenčil na pouhou jednu setinu vteřiny. Opět 4. v RZ je Dejv Mišalko a tato pozice mu patří nadále i v průběžném pořadí. Do první pětky se v této vložce vešel i mladý, perspektivní pilot Honza Brich, který do cíle testu přivezl svoje Audi quattro gr4 s pouhými třemi vteřinami ztráty na vítěze zkoušky. Na průběžném pátém místě vystřídal Martina Knespla David Broučil a cca 1,5s lepším časem tak Martinovi vrátil tah z předchozí vložky.

RZ7
Nejrychlejší v RZ i celkově Aleš Čejchan, 2. celkově již Radek Pavliš. Ten sice ve vložce cajel až 7. čas, jeho největší rival Frantin Doležal ale také zaváhal a až 8. časem v testu se propadl o dvě místa v celkovém pořadí na průběžné bramborové místo, jeho ztráta na stříbro je ale jen mizivých 11 setin sekundy. Před Frantina se 3. časem ve vložce dostal ještě jeho týmový kolega Dejv Mišalko, po RZ7 byl tedy Dejv na 3. místě. Čtvrtým časem v testu do pořadí opět promluvil David Homolka, který stahoval svoji ztrátu a posunul se tak z 9. na 8. místo průběžně. Souboj o 5. a 6. místo tentokrát opět vyšel lépe pro Davida Broučila, který 2. časem v testu zvýšil svůj náskok před Martinem na téměř 3 vteřiny.

RZ8
Radek Pavliš jde nekompromisně za svým cílem, vyhrává tuto zkoušku a drží průběžný 2. flek. Frantin Doležal ale nenechává nic náhodě a svým 2. časem v testu odsouvá svého týmového kolegu a žáka Dejva Mišalka na průběžné brambory a jde na 3. místo. Do první trojky v testu se již po třetí vešel průběžně devátý Michal Bouchner, 4. časem ve vložce kontroluje Aleš Čejchan své vedení v závodě. Do první pětky se v tomto měřeném úseku vrátil i Petr Pavlát, který se tak posunul v pořadí o jedno místo vpřed na 11. pozici. V duelu D. Broučil, M. Knespl opět rychlejší David, průběžně navýšil svůj náskok na Martina na více než 3s.


foto Homik www.homikracing.com

RZ9
Důležitá dlouhá zkouška, na které se mělo rozhodovat. Překvapivě nejrychlejší Honza Brich tímto výsledkem vydělal dvě pozice, v průběžném pořadí se tak posunul na 9. místo. Druhým časem dal Frantin Doležal najevo, že nechce dát lak své karoserie za darmo, poskočil na 2. místo celkově a v průběžném pořadí odsunul Radka Pavliše na 3. místo. Radek v testu zajel 4. čas. Třetím časem si Aleš Čejchan bezpečně hlídal vedení v závodě a jeho více než 13ti vteřinový náskok před závěrečnou paralelkou mu dával velkou naději na vítězství v premiérovém závodě MČR. Pátý čas ve vložce zaznamenal David Homolka a posunul se tak o místo vřed na průběžnou sedmou pozici. V souboji o pátou průběžnou pozici tentokrát zaváhal David Broučil, když hned po startu na pár okamžiků zastávkovala jeho dvěstěsedmička a ztratil tak několik cenných vteřinek. Výsledkem bylo, že se Martin Knespl dostal v průběžném pořadí o více než 8s před něj na průběžné páté místo.

RZ10
Závěrečná paralelní zkouška, měřící pouhých 114m již měla jen potvrdit výsledky 1. EUROPARK RC Rally, ale opak byl pravdou. Díky nelítostnému boji o druhé místo, který trval až do posledního metru závodu, se nakonec druhým časem v testu radoval z lepšího umístění Radek Pavliš. Frantin Doležal na něj tentokrát ztratil cca 1,3s a to rozhodlo o jeho propadu na konečné 3. místo. Do elitní pětky opět nahlídnul 4, časem Michal Bouchner a Konečném účtování mu to vyneslo posun o necelou 1,3s před jeho největšího soupeře v závodě Honzu Bricha na konečné 9. místo. Pátým časem ve zkoušce potvrdil svou vynikající 4. pozici celkově Dejv Mišalko. V souboji o pátý flek byl sice David Broučil o více než vteřinu rychlejší než Martin Knespl  na pátá místo celkově to ale nestačilo. V cíli závodu tak tito rivalové seřadili takto. 5. Martin Knespl, 6 David Broučil. Celkové vítězství na 1. EUROPARK RC Rally v tomto testu korunoval Aleš Čejchan nejrychlejším časem a zaslouženě tak zaujal průběžnou vedoucí pozici v tabulce šampionátu.

Konečné pořadí jezdců:

 
1. Aleš Čejchan / RC Rally Racing Team / 90b.
2. Padek Pavliš / Hobl Motorsport / 80b.
3. Frantin Doležal / RC Club Čistá / 72b.
4. Dejv Mišalko / RC Club Čistá / 66b.
5. Martin Knespl / Patriot-team / 60b.
6. David Broučil / RC Rally Racing Team / 55b.
7. David Homolka / RC Rally team Moravia / 50b.
8. Jan Šrámek / AMK Malá Skála / 46b.
...  
19. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 20b.
20. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 18b.
   

Konečné pořadí týmů:

 
1. RC Rally Racing Team 145b.
2. RC Club Čistá 138b.
3. AMK Malá Skála 88b.
4. Hobl Motorsport 80b.
5. Patriot-team 64b.
6. RC Rally team Moravia 58b.
7. PB PEPETONI RC Rally Team 38b.
8. Trioteam 22b.

 
kompletní výsledky >>

Tým PEPETONI přijel jako registrovaný tým do šampionátu zejména poměřit síly s republikovou konkurencí a nasbírat nějaké další zkušenosti z velkého závodu. V první půlce závodu se lépe dařilo mladíkovi Pepetonimu, když průběžně okupoval pozice na rozhraní 2. a 3. desítky výsledkové listiny. Petr si na RZ 3 připsal penalizace za kontakt s fotobuňkou a tak musel tuto ztrátu stahovat. Technika fungovala tentokrát perfektně a tak neměli týmoví mechanici v mrazivém počasí příliš práce. V cíli závodu nakonec posádky PB PEPETONY obsadili PB 19. místo (16. mezi licencovanými jezdci) a Petr 20. místo (17. mezi licencovanými jezdci). Oba vozy dělilo po 3 a 3/4 kilometrovém závodě pouhých 0,07s.

fotogalerie >>

další foto:
Homik >>  |  Frantin >>  |  Jiřinka >>  |  Embie >>

video >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »