Archiv 2010

Mikula show zavedla piloty na zasněžené tratě do Kněžic

sobota 4. prosince 2010

Sobota 4.12.2010, Kněžice u Jihlavy, 555 metrů nad mořem, start v 9:00, - 8 stupňů Celsia, 387 metrů dlouhý okruh se sněhovými bariérami na tenisových kurtech se zasněženou umělou trávou. To jsou základní informace k závěrečnému volnému podniku, který již tradičně uzavírá závodní sezónu, kterou připravuje realizační tým šampionátu RC Rally Tábor.

Tíže závodních příprav v Kněžicích opět ležela plně na členech Kojot Týmu Zdendovi a Rosťovi Neuwirtových a nutno říci, že v nové lokalitě pro RC Rally opět připravili vynikající zimní závod a neponechali náhodě ani volbu těch nejoptimálnějších klimatických podmínek.

Krásné zimní počasí zastihlo celkem 22 závodníků, kteří za zábavou do Kněžic s názvem Mikula Show 2010 vyrazili poprvé. Sem se totiž podnik po své premiéře v Táboře a pokračování v Havlíčkově Brodě pro letošní rok přestěhoval. Jednalo se, jak už je na závěrečném volném podniku sezóny zvykem, opět o závod sestavený z paralelních soubojů dvojic na okruhu s přemostěním, které byly zahájeny rozlosováním do dvou základních skupin a vyvrcholily vyřazovacím pavoukem až do žhavého a napínavého finále. Jelikož šlo zejména o zábavu objevila se na startu jména nejen ostřílených pilotů, ale zasoutěžit si přijelo i několik borců z řad trvalých příznivců a fanoušků RC Rally, kteří by třeba v budoucnu možná mohli rozšířit početnou skupinu pravidelně startujících závodníků. Na start se tak postavily i dvě dámské posádky, když s vozem Peugeot 207 S2000 Five Teamu to byla Věrča Horáková a s vozem Peugeot 307 WRC připravovaným v dílnách PB PEPETONI se na zasněžené tratě vydala Káťa Jarošová.

Samotné rozlosování rozdělilo závodníky do dvou skupin poměrně zajímavě, když v podstatě všichni žhaví kandidáti na vítězství v závodě padli do takzvané "superskupiny" B, kde tipnout si na jejího vítěze bylo opravdu velmi obtížné. Důkazem je to, že pozdější účastník finálového souboje Michal Bouchner obsadil v této základní skupině až 7. místo. Vítězem skupiny se nakonec bez ztráty bodu stal Jirka Hadrava. Naopak tipnout si na vítěze skupiny A nebylo zas tak složité, Ondra Němec potvrdil svou roli favorita a nedal nikomu šanci. Pořadí základních skupin nakonec dopadlo takto:

 základní skupina A  základní skupina B
1.  Ondra Němec 1.  Jirka Hadrava
2.  Luboš Klinkáček 2.  Filip Strahal
3.  Petr Jaroš 3.  Honza Brich
4.  Kuba Konecký 4.  Petr Pavlát
5.  Aleš Klinkáček 5.  Alf
6.  Roman Příplata 6.  Petr Havlík
7.  Věrča Horáková
7.  Michal Bouchner
8.  Rosťa Neuwirth 8.  Zdeněk Neuwirth
9.  Jirka Brich 9.  Petr Strahal
10.  David Příplata 10.  Jakub Strouhal
11.  Káťa Jarošová 11.  Honza Cvrček

Opravdové souboje o pořadí a hlavně o velké čokoládové mikuláše se měly rozhořet až ve vyřazovacím pavouku. Do toho bohužel už nenastoupili Roman a David Příplatovi, poněvadž jejich technika definitivně vypověděla službu po té, co v základní skupině oba závodníky trápila svými výpadky. Pro tyto vzájemné duely byl stanoven opačný směr závodního okruhu a pravidlo "rychlá smrt" pro šestnácti, osmi a čtvrtfinále, tedy pouze jedna rozjížďka, ze které vyšel postup, respektive vyřazení závodníka pro další boje. Semifinále, finále a souboj o třetí místo se pak jel na dvě vítězství. Přímo do osmifinále postupovalo prvních 6 závodníků z každé skupiny, ostatní se museli o účast v osmifinále ještě poprat.

Před branami osmifinále tak zůstali premiant Jirka Brich, který nestačil na ostříleného navigátora, nyní čerstvého závodníka Petra Strahala, Jakub Strouhal, kterého vyřadil Rosťa Neuwirth, dále Káťa Jarošová, která o svůj postup neúspěšně bojovala se Zdendou Neuwirthem. Posledním vyřazeným byl dá se říci sobotní smolař Honza Cvrček, který si nejprve vylosoval účast v už dříve zmíněné "superskupině" B, ve které jen marně se svým stařičkým vozem LADA VFTS odolával tak silné konkurenci a následně na to po odstoupení Příplatovců ze skupiny A do prvního vyřazovacího souboje "vyfasoval" opět svého kolegu z Béčka, v nabyté skupině sice sedmého, ale jinak proklatě rychlého Michala Bouchnera se svěží Hondou Civic TypeR.

Osmifinále záhy přineslo velké překvapení, když v úvodním souboji mezi Ondrou Němcem a Petrem Strahalem došlo vítězi skupiny A Ondrovi na trati palivo v jeho Lanceru a z postupu se mohl radovat Petr. Další osmifinálové rozjížďky k sobě do duelu svedly následující dvojice, z nichž vždy dříve uvedený závodník se radoval z postupu do čtvrtfinále a druhý byl v osmifinále vyřazen. Petr Pavlát | Aleš Klinkáček;  Filip Strahal | Rosťa Neuwirth (na trati pro drobné zranění zastoupen jedním z místních diváků);  Honza Brich | Věrča Horáková;  Petr Jaroš | Alf;  Michal Bouchner | Luboš Klinkáček;  Petr Havlík | Kuba Konecký a Jirka Hadrava | Zdenda Neuwirth.

A je tu čtvrtfinále. Dalším důkazem, že skupina B byla opravdu nabitá zvučnými jmény a rychlými závodníky je skutečnost, že do čtvrtfinále mezi osm nejrychlejších závodníků se probojoval pouze jeden zástupce ze skupiny A Petr Jaroš a to ještě s odřenýma ušima, když v osmifinále jenom o fous porazil rychlíka Alfa, který v základní části absolvoval také skupinu B. Ve čtvrtfinále ale Petrovo účinkování skončilo, když si s ním poradil Michal Bouchner. Z dvojice Petr Pavlát | Petr Strahal se z postupu mohl radovat zkušenější pilot a úřadující Mistr republiky Petr Pavlát, který si pro tento závod připravil krásný vůz Lancia 037. Ze souboje dvou nejrychlejších pilotů v sezóně RCRT2010 Filipa Strahala a Honzy Bricha tentokrát lépe vyšel Honza Brich a z dvojice Jirka Hadrava | Petr Havlík postupoval pilot Focusu Jirka.

Semifinálové dvojice byly tedy známy Petr Pavlát | Honza Brich a Michal Bouchner | Jirka Hadrava a mohlo se začít závodit na dvě vítězství. Pro všechny souboje semifinále a potom i pro finále a souboje o 3. místo nebylo nakonec třeba třetí rozhodující rozjížďky dvojice. Prvním finalistou se po technických opakujících se problémech Lancie Petra Pavláta stal Honza Brich, druhým finalistou byl Michal Bouchner, který si postupně vylepšoval svou bilanci ze základní skupiny, když dvěmi výhrami vyřadil do té doby neporaženého Jirku Hadravu.

Finále mezi Honzou Brichem a Michalem Bouchnerem bylo jak se patří dramatické, zejména při první rozjížďce, kdy o Honzově vítězství rozhodovala až cílová fotobuňka. V druhé rozjížďce si už bezpečným asi pětimetrovým vítězstvím Honza Brich se svým Mitsubishi Lancer EvoX zajistil vítězství na tomto netradičním a zajímavém podniku, když zejména dokázal po rozpačitém výkonu v základní skupině postupně koncentrovat své síly až do samotného závěru. Druhý tedy skončil Michal Bouchner, který také během dne zlepšoval svůj výkon a přes 7. místo ve skupině nakonec dokázal vystoupit na stupně vítězů. Do souboje o 3. místo se Petrovi Pavlátovi už nepodařilo stoprocentně spravit svou Lancii. Na trati sice s problematickým řízením bojoval co to šlo, ale na tak dlouhém okruhu, který se v Kněžicích jel, byl úspěch při souboji o 3. místo za těchto podmínek už jen obtížně dosažitelný. A tak se z 3. pozice po dvou výhrách mohl bezpečně radovat Jirka Hadrava. Konečné účtování ze závodem tedy vypadá takto:

 konečné pořadí  osmifinalisti  šestnáctifinalisti
1.  Honza Brich  Alf  Honza Cvrček
2.  Michal Bouchner  Věrča Horáková  Jakub Strouhal
3.  Jirka Hadrava  Kuba Konecký  Káťa Jarošová
4.  Petr Pavlát  Ondra Němec  Jirka Brich
 čtvrtfinalisti  Luboš Klinkáček  
 Filip Strahal  Aleš Klinkáček  
 Petr Srahal  Rosťa Neuwirth  
 Petr Jaroš  Zdeny Neuwirth  
 Petr Havlík  

Závěrem dodejme, že závodní tečka za sezónou RCRT2010 se opravdu vydařila a pevně věříme, že navnadila všechny účastníky a možná nejen je na další určitě opět zajímavou sezónu 2011.

foto:  Jiřinka Skřítková >>  |  Ondra Němec >>  |  Honza Brich >>  |  Tomáš Šena >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »