Archiv 2015

PEPETONI se chystá na vytrvalostní závod

čtvrtek 24. září 2015

Je to už pěkná řádka měsíců, kdy se tým PB PEPETONI rozhodnul rozšířit své závodní aktivity i mimo písek RC Rally. A protože se nezadržitelně blíží start vrcholného vytrvalostního závodu sezóny 3Hours Le Vrbčany, na který tým naplánoval svůj okruhový debut, přinášíme tiskovou zprávu o této připravované akci.

 VRCHOL MOTORISTICKÉ SEZÓNY 2015 – 3HOURS Le VRBČANY

Přinášíme krátké zprávy z dílen závodních týmů, které se připravují na start do vytrvalostního závodu 3HOURS Le VRBČANY 2015, který se uskuteční poslední zářiový víkend 27.9.2015 na Vrbčanském závodním okruhu ve „Staré Kotelně“.

Jako první představujeme tým PEPETONI GR, který se na start legendárního a náročného podniku postaví s prototypem RYCHLÍK 022 pilotovaným mladými závodnicemi a sestrami Káťou a Kájou Jarošovými. Značka PEPETONI je v motoristickém sportu sice známá, nicméně její dosavadní působení se soustředí převážně na aktivity v RALLY. To platí i o obou mladých závodnicích a tak můžeme tým PEPETONI GR považovat ve vytrvalostním závodění na okruhu spíše za nováčka. Nicméně profesionální zázemí týmu, vývojáři a konstruktéři již 16měsíců intenzivně připravují a testují sportovní prototyp RYCHLÍK 022 a z kuloárů vrcholového motorsportu už uniklo několik neověřených informací, že by tým PEPETONI GR rozhodně neměl na startovním roštu ve Vrbčanech patřit mezi outsidery.

Dostáváme se k představení ambiciózního týmu ZÁLESÍ RACING, který je naopak na okruzích jako doma. Pro poslední dva roky se mu podařilo do svých řad angažovat konstruktérského mága a mistra taktiky Rosse Brawna, kterého jistě všichni znají z jeho dlouholetého působení ve Formuli 1, zejména z dob jeho vrcholného angažmá ve stáji Ferrari. Pod jeho taktovkou nyní intenzivně finišují přípravy prototypu 57 BRAWN HORSE, který budou pilotovat mladý a nadějný závodník PB Pepetoni (dříve působící v konkurenčním týmu) a ostřílená závodnice Věra Jarošová ml., která už má na kontě pěknou řádku motoristických úspěchů, zejména pak dvě vítězství v náročné a prestižní Rakotua Rally. Tým se díky silnému jezdeckému i technickému obsazení těší zájmu mnoha sponzorů, hlavním mecenášem je pro tuto sezónu dokonce Ruská letecká dopravní společnost Aeroflot.

Dalším, kdo se pokusí zabojovat alespoň o nějaký ten dílčí úspěch je STŘÍŽOV MOTORS. Tým, který je mezi zasvěcenými znám jako experimentální, inovativní, nicméně výsledky příliš neoplývající vývojová skupina, která stojí na osobním nasazení a pokusech a omylech zakladatele týmu, vývojáře a zároveň jednoho z pilotů Petra Jaroše. Pro zvýšení svých šancí na umístění v zářijovém závodě skauti angažovali pro tento rok velkou posilu a to vítězku Rakotua Rally z let 2010 a 2012 Věru Jarošovou st. Sportovní prototyp SM-108 je právě teď v intenzivním testovacím programu, aby se zjistilo, jestli je schopen vydržet zátěž tříhodinového závodu a to i přes nevelkou přízeň sponzorů, kteří přece jen obtížně hledají důvěru v neobvyklé konstrukční postupy a použité materiály pro SM-108. Posuďte sami. Dřevo, slámu, staré proklady od vajíček, pomerančový sirup, nebo třeba gumové šle by pro konstrukci sportovního prototypu asi použil jen málokdo. Jediným sponzorem týmu je Sdružení Dobrovolných Hasičů Střížov, které dbá zdarma na požární bezpečnost obce, při testech STŘÍŽOV MOTORS.

Do role favorita vytrvalostního závodu pasovali redaktoři časopisu ZÁVRATNÁ RYCHLOST domácí tým TRELIVAN motorsport, který na Vrbčanských tratích často trénuje a provádí zde asi 80% svých testů. Jezdecké složení je Eliška Pelikánová, Iveta Pospíšilová a Anna Pospíšilová. Tým v oblasti závodní techniky vsadil na legendární značku LIDARRI a trojice jezdkyň bude tentokrát pilotovat uzavřený model 336. Hlavní porce kilometrů nedělního závodu čeká na Ivetu a Annu Pospíšilovi, do dění na okruhu je ale připravena promluvit i mladá nadějná závodnice Eliška Pelikánová, která bude chtít svou dravou jízdou přispět k dobrému výsledku týmu. Mluvčí týmu už prozradil, že i tentokrát bude v paddocku přítomen hlavní mechanik Jarda, který má na výborných výsledcích TRELIVAN motorsport lví podíl. Jarda je znám svou podporou mladé závodnice Elišky a lze tedy očekávat, že speciálně pro její ostrá kola na okruhu bude LIDARRI 336 vybaveno některým z jeho tajných technických udělátek, na které vývoj v ostatním závodním světě přichází zpravidla s půlročním zpožděním.

Až z daleké Přibyslavy dorazí do Vrbčan stálice automobilového sportu tým SPEED IVE SPORT. Jezdecká dvojice Ivan Pelikán a Věra Pelikánová vsází již několik let na osvědčený závodní prototyp PESCAROLO-JUDD s motorem RENAULT. Z dílen Spídů se v posledních týdnech často ozývají zvuky závodního motoru, který přímo do Přibyslavy přijeli ladit francouzští mechanici z Renault sportu. Jejich hlavním cílem je v závodním prototypu PESCAROLO co nejvíce využít potenciál motoru hlavně v oblasti maximálních otáček pohonné jednotky. Protože tento úkol spadá do vývojového programu RENAULT F1, vše probíhá v přísném utajení. Přibyslavští paparazziové už ale podle frekvence zvuku motoru, unikajícího ze zázemí SPEED IVE SPORTu zjistili, že francouzští mechanici bezpečně překročili hranici 40.000 otáček za minutu a usuzují, že to může signalizovat více než slušný potenciál pro dobrý výsledek ve  Vrbčanském závodě. Nechme se tedy překvapit.

A na řadě je nyní VITAMOČKA Team. Ten se chystá na prestižní Vrbčanský závod v depu kolejových vozidel Praha na odstavném nádraží jih. Zdá se, že tým sedlá stařičký a ojetý Gulf PORSCHE, ovšem nenechme se mýlit. Uvnitř prototypu se totiž skrývá horká novinka týmového vývoje a to naftový třítaktní sedmapůl válec®, který je vyvinut na dávno známém principu dieselmotorů železničních lokomotiv. Jezdecké trio Matýsek Hanzal, Lukáš Bílý a Jindřich Zemánek, o kterém jsme toho v minulosti v souvislosti s motorsportem moc neslyšeli, ale může na trati závodního okruhu příjemně překvapit. Ve spojení lokomotivní síly jejich stroje, precizního podvozku, který prý jezdí jako na kolejích a očekávaného dravého stylu mladých pilotů, doufá většina komentátorů motoristického sportu, že v podání Vitamočky dojde k nějakému tomu výsledkovému překvapení. Každopádně divoká karta, na kterou do závodu startují, byla letos tomuto týmu přidělena zcela oprávněně a plně ve smyslu regulí.

Posledním týmem, o kterém ještě nebyla řeč, je další z favoritů vrcholného závodu sezóny tým LinDa RACING. Jezdecká dvojka Linda a Dan Pelikánovi berou přípravu na závod opravdu vážně, a s prototypem konceptu otevřeného roadsteru LIDARRI 541 jezdí i na chalupu, na nákupy, do školky, k lékaři a dokonce i na prohlídky zoologických zahrad. Důkladně tak testují pohonný agregát Ferrari poslední evoluce, který speciálně pro závod ve Vrbčanech dodává týmu továrna z Maranella. Ostatně stejně jako tomu bylo vždy ve spolupráci se staviteli prototypů LIDARRI. Věděli jste, že totiž všechny stroje LIDARRI vždy poháněl motor Ferrari? Pojďme ale zpět k týmu LinDa RACING. Cíle v týmu sice nejsou pro blížící se závod položeny nijak vysoko, a sice neskončit hůře jak šestí, nebo radši sedmí od konce, nicméně v podání Lindy a Dana můžeme zcela jistě očekávat perfektní a soustředěný výkon, tak jak jsme od nich na závodních okruzích zvyklí.

Teď už ale zanechme všech spekulací a pojďme se v neděli 27. září 2015 všichni přesunout na Vrbčanský automotodrom, na který všechny tímto srdečně a jménem pořadatelů zveme, abyste nepřišli o ten nezapomenutelný motoristický zážitek, který se tam bezpochyby chystá udát.

Na viděnou ve Vrbčanech se těší pořadatelé Pelik MODEL a PB PEPETONI.

Dan a (pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »