Reporty

e-power Rally

středa 7. dubna 2010

Za 2. e-power Rally se už zavřela opona a na tématických webových stránkách už postupně sviští informace co a jak se nakonec na tomto závodě odehrálo. Pojďme tedy přispět i naší troškou do mlýna, reportáží viděnou očima týmu PB PEPETONI, který zároveň tento podnik organizoval.

V neděli 4.dubna se při ranních přejímkách presentoval v Táborském šampionátu zatím rekordní počet startujících. Počet přihlášek se po předchozím zvýšení propustnosti tratě v den uzávěrky zastavil na čísle 37. Předpověď počasí slibovala zamračenou oblohu a déšť po 18té hodině. Tratě byly po sněhové nadílce letošní zimy hodně prosáklé vodou, ale přesto dobře sjízdné. Pro posádky bylo připraveno celkem 10 měřených úseků s celkovou délkou 7a3/4 km v kombinaci šotoliny s asi 15% špinavých betonových cest.


foto: upeer www.uramotor.cz

Už od rána ale všechny soutěžící i nemalou skupinku diváků potěšilo slunce, které během dopoledne dokonce zařídilo to, že se za závodními speciály začal zvedat prach a zdálo se, že předpověď počasí na neděli nebude příliš platit. Pěkně ještě vydrželo asi do čtvrté hodiny odpolední, kdy se závod nacházel ve fázi před dvěma závěrečnými nejdelšími měřenými úseky Dlouhá Ves s celkovou délkou přes 2,1km. Kolem čtvrté se ale do dějiště závodu přihnala intenzivní dešťová přeháňka, která v několika málo minutách zaplavila velkou část soutěžních tratí a závod musel být zhruba před pátou hodinou ukončen vyhlášením výsledků po RZ8. Přesto byl ale zaznamenána jízdní doba vítěze téměř 30min, což znamenalo pro všechny účastníky pěkné svezení na tomto závodě. Jediným, kdo se o nějaké ty ostré metry soutěžních tratí připravil byl Petr Hnik, kterého v RZ7 zradila technika a pro technickou závadu musel ze závodu odstoupit.


foto: upeer www.uramotor.cz

Ve startovním poli jsme mohli opět vidět řadu zvučných jmen českého RC Rally sportu. Předně k nám zavítal loňský šampión RCRT´09 Tomáš Lovčík a s jeho letošním týmem Hobl Motosport přijel o mety nejvyšší bojovat i jeho týmový kolega Radek Pavliš. Vedení šampionátu přijalo i přihlášky silných týmů RC Clubu Čistá od jezdců Franty Doležala a Dejva Mišalka a také od Patriot Teamu, Standy a Martina Knesplových. S těmito ostřílenými borci se do boje o vteřinky pustili stálí piloti RCRT 2010 v čele se skupinkou mladších nadějných závodníků v sestavě Ondra Němec, Honza Brich, Filip Strahal a Michal Bouchner. Do pořadí tentokrát pro zdravotní indispozici nemohl promluvit domácí matador Alf, který sice do dějiště závodu dorazil, ale pouze v roli člena vedení šampionátu a technického poradce svého týmového kolegy, na kterém leželo celé břímě sběru bodů do poháru konstruktérů.


foto: upeer www.uramotor.cz

Do závodu podle očekávání nejrychleji vyrazil Tomáš Lovčík. Ten si na úvodní rychlé vložce, která měla za úkol protáhnout závodníkům všechny svalové skupiny, vytvořil více než 4 vteřinový náskok před druhým Dejvem Mišalkem. Lovec opět neponechal nic náhodě a 6ti vyhranými testy, stylem start cíl v závodě v čase 29:14,81s zvítězil. V cíli druhý Dejv (+00:34,23s) zajel jeden ze svých kvalitních a vyrovnaných výkonů a kromě vítězného lovce byl jediným, kdo dokázal také zajet dílčí nejrychlejší čas a získal vítězství ve zbývajících 2 měřených testech. Dejva sice v RZ2 nakrátko odsunul na 3. místo velmi dravě jedoucí Filip Strahal, ale od RZ3 si už Dejv své 2. místo do cíle závodu nenechal od nikoho vzít. Třetím mužem se stal Martin Knespl (+01:01,38s), který se na pro něj neznámých tratích rozjel pozvolna 6. časem. V průběhu dne se ale nenápadně prokousal až na 3. medailovou pozici.


foto: upeer www.uramotor.cz

Neoblíbené, ale v této konkurenci jistě hodně ceněné 4. místo vybojoval se ztrátou +01:08,53s domácí pilot Ondra Němec. Toto umístění mu s 33ti body vyneslo průběžné vedení v tabulce jezdců šampionátu RCRT 2010. Pátý skončil, jak již bylo řečeno velmi dravě jedoucí Filip Strahal (+01:10,81s), u kterého je vidět, že se stále víc a víc sžívá se svou novou závodní technikou T3 a je pravděpodobné, že medailové pozice na sebe nenechají dlouho čekat. Šestý byl v cíli Radek Pavliš (+01:30,49s), který si předsevzal, že musí najít svou předloňskou formu, kdy v šampionátu RCRT´08 zvítězil. Sedmé místo a zároveň první mezi piloty bojujícími v soutěži týmů získal Honza Brich (+01:31,34s), kterému se nevyhnuli drobné technické potíže na nápravě jeho Lanceru EvoX. Kooperací s materiálovou základnou Michala Bouchnera, který sedlá také slovensko japonský vůz se mu ale podařilo problém zažehnat a mohl se tak lvím podílem zasloužit o již druhé vítězství svého týmu Wave Action v poháru konstruktérů. Na osmém místě se ztrátou 01:36,56s do cíle dorazil formu hledající Frantin Doležal, který se navíc v úvodní vložce nevyvaroval nedovolené pomoci diváka Nohy, za což inkasoval penalizaci 30s. Z domácích borců se opět, tak jako ve Světlé n/S, nedařilo jednomu z favoritů Michalovi Bouchnerovi, kterého opět neposlouchala technika jak by si představoval. V RZ3 navíc urazil tlumič na přední nápravě a test dokončil s velkými obtížemi a s ohromnou časovou ztrátou. Výsledkem bylo, stejně jako ve Světlé n/S, 16. (1. nebodované) místo v cíli.


foto: upeer www.uramotor.cz

Oba Piloti PB PEPETONI Petr Jaroš i mladík PB Pepetoni nastoupili s upravenými set-upy podvozků svých dvěstěšestek a každý se dvěma sadami pneumatik, které měli fungovat na cestách nedělního závodu. Postupně, jak se měnili podmínky na trati docházelo v servisní zóně k výměně jednotlivých směsí a dezénů a nutno říci, že tentokrát odvedli závodní inženýři perfektní práci. Oběma pilotům padl vůz vždy perfektně do ruky a mohli se tak maximálně soustředit na svůj výkon. Ten už ale nebyl vždy tak docela bez chyb (několik kolostřešních kombinací v podání PB Pepetoniho, nebo Petrův kontakt s časomírou v cíli RZ5, odměněný 10s penalizací) a tomu odpovídalo i průběžné pořadí. Petr nakonec závod dokončil na 9. místě, se ztrátou +01:43,01s poté co mu sedla poslední rychlostní zkouška na které si jízdu vyloženě užíval a dokončil jí ve 3. nejrychlejším čase. Mladík Pepetoni vybojoval 19. pozici, což není v konkurenci 37 vozů vůbec špatné a přispěl tak k zisku 27mi bodů a druhému místu v soutěži týmů. Toto umístění posunulo PB PEPETONI RC Rally Team na druhou průběžnou pozici v tabulce týmů RCRT 2010.


foto: upeer www.uramotor.cz

Dalším závodem šampionátu je Táborský mix povrchů, kterému bude ale pro piloty PBP předcházet ještě účast na MČR a to na tratích Čisteckého pralesa. Šéf týmu věří, že data z e-power Rally zúročí tým i v tomto nadcházejícím podniku a tak nezbývá než se těšit na další RC Rally klání.


foto: Frantin Doležal www.rcklubcista.cz

Konečné pořadí jezdců:

 
1. Tomáš Lovčík 25b.
2. Dejv Mišalko 20b.
3. Martin Knespl 16b.
4. Ondra Němec 13b.
5. Filip Strahal 11b.
6. Radek Pavliš 10b.
7. Honza Brich / Wave Action / 9b.
8. Frantin Doležal 8b.
9. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 7b.
...  
19. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 0b.
   

Konečné pořadí týmů:

 
1. Wave Action 29b.
2. PB PEPETONI RC Rally Team 27b.
3. RCT - Krumlov 19b.
4. RCRT Soběslav 18b.
5. AUTODÍLYNANETU.cz 17b.
6. Keep Racing 11b.
7. FIVE Team 10b.
8. Kojot tým 6b.
9. RC Muzi Motorsport 3b.

 

 

kompletní výsledky >>

foto:  Embie >>  |  Kuba >>  |  Upeer >>  |  Frantin >>  |  rcrtgriffin >>  |  Šemík >>

video:  Jarda Krejčí >>  |  rcrtgriffin >>  |  klinger brothers >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »