Reporty

2. RC Rally Světlá

neděle 20. března 2011

Studený asfalt světelských tratí se při druhém ročníku RC Rally Světlá i letos pokusil zchladit horké hlavy závodníků, kteří na Vysočinu přijeli v sobotu 12. března 2011 po několikaměsíčním závodním půstu zimní přestávky zahájit soutěžní sezónu šampionátu RC RALLY TÁBOR 2011 a poprat se o první body do tabulek jednotlivých kategorií. Těch je pro letošní ročník RCRT 2011 vypsáno hned 5.

Kromě absolutní klasifikace a soutěže týmů vypsali organizátoři opět kategorie junior a senior a zcela novou kategorii F2 pro vozy s pohonem jedné nápravy. Dvoukolkářů se z celkového počtu 35 soutěžících objevilo v uzavřeném parkovišti hned 7, což je při premiérovém startu kategorie jistě pěkné číslo.

Tratě, skládající se z 10ti měřených úseků o celkové délce 5.874m, které letos do Světlé přivezla stavitelská skupina Alf, Kuba Konecký a Vašek Baloun byly velmi pěkně koncipované do prostorů dopravního hřiště a přilehlých prostor Základní Školy Lánecká a poskytovaly závodníkům jak změny zpevněných povrchů, tak změny rytmu z tlustého do tenkého a naopak, ostré vracáky střídaly otevřené a rychlé zatáčky a dlouhé rovinky s intenzivním bržděním na konci. Chladné březnové počasí tentokrát bez sněhu sem tam profouknul nárazový vítr a občas zasvítilo i sluníčko, takže se závodníci mohli v klidu soustředit na své výkony, protože ledové špiony mohli pro tentokrát nechat doma.

Hned po startu a zaznamenání časů z úvodní vložky bylo zřejmé, že souboje na světelských tratích budou velice těsné. Vítěz RZ1 Honza Brich sice ujel hned v úvodu všem o více než 4,5s, do dalších cca 5ti sekund se ale vešlo hned dalších 7 závodníků v pořadí Marek Střihavka, Jirka  Hadrava, Michal Bouchner, Petr Pavlát, Ondra Němec, Filip Strahal a Alf. Pořadí v první osmičce se měnilo po každém testu až do RZ6 a ještě po RZ5 se prvních osm závodníků se svými časovými rozestupy vešli do jedné minuty.

Vítězem závodu se stal Honza Brich se svým úspěšným vozem Mitsubishi Lancer EvoX, se kterým loni v týmu Wave Action vyhrál pohár konstruktérů. Honza do RZ6 vyhrál všechny měřené testy a vybudoval si tak téměř 22s náskok. Ten pak do konce závodu už jen bezpečně kontroloval. Jeho tým Wave Action pak ve Světlé skončil na 2. místě. Na druhém místě se ztrátou 17,28s závod dokončil vítěz RZ 7 Jirka Hadrava, který letos změnil značku závodní techniky i tým. Jeho nový vůz Citroën C4 WRC a podpora týmu Rally Club Vidov fungovali bezchybně a spolu se svým týmovým parťákem Petrem Havlíkem, který závod dokončil na výborném 8. místě zaznamenali vítězství v týmech. Třetím v cíly byl první dvoukolkář Marek Střihavka s vozem Peugeot 306 Maxi startující jako soukromník. Třetím nejúspěšnějším týmem na RC Rally Světlá se stal FIVE Team, který letos startuje stejně jako loni s vozy Peugeot 207 S2000.

Pod stupni vítězů na 4. místě závod dokončil loňský šampion RCRT Filip Strahal, který vyhrál závěrečný test. Filip bude letos startovat s vozem Škoda Fabia WRC Evo2 v barvách nově založeného týmu HFP LOUDA Rally Team. Pátý v cíli byl velice pěkně jedoucí Ondra Němec se stejným vozem ŠF, ovšem první evoluce, na kterém Ondra v zimní přestávce velmi zapracoval a bylo vidět, že jeho konstrukce velmi vyhovuje jeho razantnímu jezdeckému stylu. Šestý do cíle dorazil Michal Bouchner, který nastoupil se svou loňskou Hondou Civic TypeR, která fungovala o poznání lépe, než tomu bylo před rokem při jejím prvním nasazení právě ve Světlé. Michal ale přesto nebyl příliš se svým výkonem spokojen. Sedmou příčku obsadil loňský mistr české republiky Petr Pavlát s vozem VW Golf Gti poháněným přední nápravou.

Novou kategorii F2 ovládli piloti z Malé Skály v pořadí 1. Marek Střihavka Peugeot 306 Maxi, 2. Petr Pavlát VW Golf Gti – AMK Malá Skála a 3. Petr Kneř VW Golf Gti – AMK Malá Skála. Velmi pěkné souboje na dalších příčkách sváděli další piloti s vozy poháněnými jen jednou nápravou, zejména pak piloti vozů Trabant T601 Michal Nodes a Jarda Krejčí. V cíli pak Michal obsadil 4. příčku 24,4s před pátým Jardou Krejčím, který až v posledním měřeném testu zdolal v cíli šestého dvoukolkáře Vaška Balouna s vozem Škoda Felicia Kit Car.

Mezi seniory byl nejrychlejší Petr Pavlát VW Golf Gti před druhým Petrem Strahalem Škoda Fabia WRC Evo2 a třetím Pavlem Skoupým starším s vozem Lancia Delta HF Integrale. Kategorie juniorů byla obsazena jen dvěma závodníky, kteří do cíle dorazili v pořadí 1. Jakub Šena Mitsubishi Lancer Evo VII a 2. Péťa Baloun na voze Peugeot 207 S2000.

Tým PB Pepetoni odstartoval s vozy Peugeot 207 S2000 v barvách Romana Kresty, které dostal jen několik málo hodin před startem do samotného závodu. Situaci ještě zkomplikovala nemožnost účasti druhého pilota týmu Káťi, která se potýkala s nemocí. Týmový šéf tedy narychlo draftoval do druhého vozu mladého závodníka Péťu Balouna, pro kterého byl start na RC Rally Světlá premiérovým účinkováním v RC Rally závodě. Péťa ale zcela bez zkušeností nebyl, protože už loni zde proháněl svůj vůz Subaru Impreza WRC coby předjezdec. Hned v úvodním testu se Péťovi podařilo dojet a předjet na trati před ním startujícího závodníka, který měl na trati první vložky problémy. V průběhu celého závodu se Péťa velmi rychle sžíval s novým závodním speciálem a jeho průjezdy naznačovali jeho velký potenciál do budoucna.

Petr odstartoval celkem nejistě a zejména v 1. půlce úvodního testu hledal optimální jízdní styl. Přes to úvodní rychlostní zkoušku dokončil na slibném 10. místě. V RZ3 se z přední nápravy vozu začaly při akceleraci ozývat nestandardní zvuky, což vyústilo v servisu po ZR4 k výměně předního diferenciálu. Současně se tým vzhledem k rostoucí teplotě asfaltu rozhodl k přezutí pneumatik na tvrdší směs a ke změně nastavení podvozku. Díky těmto úpravám Petr v RZ 5 opět nahlédl do první desítky a vrátil se na průběžné 10. místo o které přišel v RZ3. Současně si tak vytvořil mírný cca 17ti vteřinový náskok před Tomášem Šenou, se kterým do té doby zajížděl velmi podobné časy. Nastavené tempo ale do konce závodu neudržel a tak nakonec skončil na 11. místě necelou půlminutu za Tomášovým Mitsubishi Lancer Evo VII.

První ostrý závod sezóny RCRT 2011 máme tedy úspěšně za sebou, můžeme se tak začít připravovat na další podnik, kterým bude dubnová e-power Rally, která přesune šampionát na nezpevněné povrchy havlíčkobrodských tratí.

kompletní výsledky >>

foto:  Kuba Konecký >>  |  Ondra Němec >>  |  Tomáš Šena >>

video:  Pavel Skoupý >>  |  diváci >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »