Reporty

35. RC Rally "palermo" Tábor

středa 10. června 2015

Název reportáže názorně vyjadřuje klimatické podmínky, které panovaly na 35. Táborském závodě. Na den konání domácího podniku šampionátu RCRT 6. června 2015 totiž připadlo slunečné a velmi teplé počasí bez jediného mráčku a tak byl položen základ pro úmorné boje nejen pro jezdce ale i pro jejich techniku. PB PEPETONI tentokrát do dějiště podniku dorazil se dvěma stálými piloty Petrem a Kájou, když Káťa odvolala svou účast jen těsně před odjezdem ze základny týmu směr Tábor.

Vzhledem k tomu, že mechanici připravili pro start všechny tři týmové vozy, došlo rychle k dohodě a Kája dostala poprvé příležitost odstartovat s čtyřkolovým speciálem Lancia Delta, který standardně pilotuje Káťa a zároveň tak Kája dostala příležitost poprat se o týmové body do šampionátu. Manažer týmu ještě před uzavřením technických přejímek stihl narychlo angažovat Věrču Horákovou do uvolněného Kájina vozu Lancia 037 Rally a tak bylo v sobotu možné na tratích v okolí Tábora opět spatřit všechny tři oranžové speciály týmu PB PEPETONI.

Na start se postavilo celkem 28 posádek. Bohužel Káje tentokrát nepřály okolnosti, když jindy poměrně spolehlivá Kátina technika neměla tentokrát svůj den a tak se Kája závodem spíš protrápila. Za celý závod absolvovala kompletně pouze šest z deseti rychlostních testů, za RZ2, RZ3, RZ4 a RZ8 jí díky různým technickým problémům byl přidělen náhradní čas. Ve voze dokonce muselo dojít k výměně elektronické řídící jednotky, kterou naštěstí mohl poskytnout RDO tým Petra Havlíka, za což mu PBP tým tímto děkuje. Jednotku se ale hned napoprvé nepodařilo ideálně nastavit a tak prakticky Kája nezískala prostor, jak výrazněji promluvit do výsledných klasifikací. Nakonec skončila na 28. místě celkově a 6. mezi juniory.

Petrův vůz přes náročné klimatické podmínky pracoval naopak velice konzistentně a umožnil tak pilotovi nakonec vybojovat konečné, velmi pěkné 11. místo absolutně. K tomu mu sice pomohlo jedno zaváhání Petra Havlíka, který na RZ8 zaznamenal náhradní čas a který v poslední RZ se svým zadokolovým Fordem Escort velmi tlačil na pilu a svou ztrátu na Petra stáhnul na mizivých 0,115 tisícin vteřiny.

Narychlo angažovaná Věrča se bez větší přípravy pustila do připravených kilometrů závodních tratí a nevedla si vůbec špatně. Nulatřicetsedmička také držela velmi obstojně a tak jí mohla Věrča dovézt bez větších problémů až do cíle více než pětikilometrového závodu na pěkném 24. místě.

Vítězem závodu se podruhé v sezóně stal Honza Brich, když po celý den sváděl souboje s matadorem Petrem Pavlátem. Téměř každou RZtu si mezi sebou předávali průběžné vedení až do závěrečného testu, kdy Petrovi nevydržela technika a zkoušku dokončil s poškozenými transmisemi svého Audi S1 až na 15.místě se ztrátou více než 36 s. To způsobilo nakonec jeho propad na konečné 3. místo, až za v cíli závodu druhého Jirku Hadravu. To ale nic nezměnilo na tom, že Petr stále vede průběžnou tabulku šampionátu právě před dvojicí Honza Brych a Jirka Hadrava.

foto: Zdeněk Klíma

Nyní je před námi dvouměsíční přestávka, která bude ukončena v polovině prázdnin 8.8. na RC Rally Soběslav, na které se doufáme opět bude moci představit i náš tým.

 

kompletní výsledky >>

 

foto:  Tomáš Šena >>  |  Zdeněk Klíma >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »