Reporty

RC Rally Lužické hory

3. srpna 2010

Jak jsme již avizovali, v neděli 25.7.2010 se celý náš tým účastnil dalšího podniku MČR. Jednalo se o RC Rally Lužické hory, kterou uspořádal Jirka Bistiak v atraktivní lokalitě polygonu Vulkán v Hrádku nad Nisou. Zdejší tratě nabízí bezpočet atraktivních pasáží, mnoho povrchů a nemalé převýšení, takže přináší závodníkům vynikající příležitost užít si řádně průjezdy rychlostních testů.

Pojďme ale k samotnému závodu. Na start se za relativně chladného počasí (pod 20 stupňů Celsia) postavilo 40 posádek a za PB PEPETONI kromě Petra a PBho nechyběla ani Káťa. Část tratí sice ještě nesla stopy dešťů, které se přehnali přes oblast před závodem, komisaři ale nakonec uznali všechny tratě jako sjízdné a to bylo jedině dobře. Náš tým do dějiště závodu dorazil z nedalekého okolí, kam zavítal již o den dříve na týdenní pobyt určený k relaxaci a testování.

Hned úvodní RZ o délce 860m provětrala důkladně všechny účastníky a naznačila, kdo by mohl být adeptem na vítězství v závodě. Martin Knespl byl v cíli RZ1 se svou Škodou Fabií S2000 sice klasifikován se ztrátou 84 setin vteřiny jako druhý za Petrem Pavlátem na voze Toyota Celica GT Four, to ale bylo po započtení 10s penalizace, kterou Martin obdržel za kontakt s cílovou fotobuňkou. Další test už ale Martin s přehledem vyhrál, dostal se do vedení závodu a to už do cíle nikomu nepustil.

O zbylá místa na bedně se srdnatě pobili zkušený Aleš Čejchan s vozem Peugeot 207 S2000 a velice vyrovnaně a překvapivě rychle jedoucí Jan Šrámek s vozem Toyota Celica GT Four. Tento souboj vyvrcholil až na závěrečném téměř kilometrovém testu, ve kterém se nakonec zkušenějšímu z aktérů Alešovi podařilo definitivně v celkovém součtu o 2,65s zdolat výborně jedoucího Honzu Šrámka, který po většinu závodního dne držel vynikající 2. příčku. Již s trochu větším odstupem necelé 1,5minuty dorazili do cíle na 4. místě Dejv Mišalko s Mitsubishi Lancer WRC a na 5. místě velice rychle jedoucí Jan Heřmánek s Mitsubishi Lancer EVO VII. Tyto pozice si oba piloti drželi již od startu závodu, s výjimkou RZ8 a RZ9, kdy si své pořadí prohodili. V poslední RZ ale Dejv získal své konečné 4. místo zpět.

Na konečném 6. místě se ztrátou téměř jedna a tři čtvrtě minuty dokončil soutěž Marek Střihavka s vozem Toyota Celica GT Four. Ten si ale značnou část své ztráty (40s) nadělil díky technickým problémům na voze hned v úvodním rychlostním testu a tak mu nezbylo, než svou výchozí 24. pozici z RZ1 postupně vylepšovat v průběhu celého závodu. V závěrečných 3 testech se pak o své konečné umístění úspěšně popral s v cíli 7. Pavlem "Kosou" Košíčkem, který pilotoval vůz Škoda Fabia WRC.

8. borcem v cíli závodu byl celý den výborně jedoucí Jirka Hadrava s Toyotou Corolou WRC, když svůj vynikající výkon korunoval 5. časem v závěrečné RZ10, kterým za sebe o jednotky vteřin odsunul 9. Petra Pavláta a 10. Davida Homolku s Fordem Focus WRC. Petra v průběhu závodu postihla 30ti vteřinová penalizace za sice nechtěnou, ale přesto nedovolenou jízdu po trati RZ7, do které odstartoval v nesprávný čas. David Homolka zase nedokázal navázat na svůj úspěch ze závodu šampionátu Rally Brno - 1. Royal Way RC Rally, který se jel jen o den dříve v Poličce a který David s přehledem a velkým náskokem na zbytek startovního pole vyhrál.

Oběma jezdcům týmu PB PEPETONI nebyly zdejší tratě neznámé, jelikož na nich absolvovali před dvěma lety dvoudenní závod neoficiálního mistrovství světa. Káťa pokračovala ve sbírání zkušeností. Petr závod dokončil po bezproblémovém fungování techniky na konečném 16.místě, když pouze v servisu před RZ4 přezouval na tvrdší směs. Vůz PB Pepetoniho taktéž fungoval po celý závodní den bez problémů, posádka se ale nevyvarovala jedné jezdecké chyby hned v úvodní RZ, kdy zabloudila na trati a zbytečně tak ztratila nějakou tu vteřinku.

V 307ičce Káti se před závodem podařilo mechanikům odstranit problém s přehřívající se elektronickou řídící jednotkou, která limitovala její průjezdy RZ na minulém závodě v Hvozdné. Drobným technickým problémům se ale přece jen nevyhnula. RZ4 dokončila s utrženým zavěšením pravého zadního tlumiče a na stejném testu se nevyvarovala kontaktu s cílovou fotobuňkou, za což vyfasovala 10s penalizaci. Za servis mimo servisní zónu potom dostala ještě dalších 10s. Závada s uvolněným zavěšením tlumiče se na jejím voze ještě jednou opakovala, to už ale mechanici před RZ10 dokázali odhalit včas a Káťa tak mohla závod v klidu dokončit na konečném 39. místě.

 
nejmladší závodníci                                                       sk. N

Celá týmová účast na tomto překrásném podniku pak byla korunována oceněním Petra za 3. místo v kategorii N, vozů poháněných stejnosměrným motorem a formálním oceněním Káti v nevypsané kategorii nejmladších závodníků. Toto ocenění jistě mladou závodnici podpoří v získávání dalších cenných zkušeností na tratích RC Rally.

Konečné pořadí jezdců:

1. Martin Knespl / Patriot-team / 90b.
2. Aleš Čejchan / RC Rally Racing Team / 80b.
3. Jan Šrámek / AMK Malá Skála / 72b.
4. Dejv Mišalko / RC Club Čistá / 66b.
5. Jan Heřmánek 60b.
6. Marek Střihavka / AMK Malá Skála / 55b.
7. Pavel Košíček -   
8. Jiří Hadrava -   
...
16. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 25b.
...
31. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 6b.
...
39. Káťa Jarošová / PB PEPETONI / -   

Konečné pořadí týmů:

1. AMK Malá Skála
127b.
2. RC Rally Racing Team
122b.
3. Patriot-team
100b.
4. RC Club Čistá 88b.
5. RC Rally team Moravia 62b.
6. PB PEPETONI RC Rally Team 31b.
7. TD - IS Racing 26b.

 

 kompletní výsledky >>

 

 foto:
Homik >>  |  Jiřinka >>  |  Frantin >>  |  Dan >>

video >>  |  video Dan >>

(pj)

« zpět na seznam zpráv | nahoru »