Reporty

1st HBRC Rally je už minulostí

9. března 2009

Zahajovací podnik letošního, již 4. ročníku Táborského RC Rally šampionátu 1st HBRC Rally se odehrál v sobotu 7. března na převážně zpevněných tratích v Havlíčkově Brodě. Teplota vzduchy jen o několik stupňů překonala bod mrazu, vlhkost vzduchu se blížila hodnotě 100% a tak měli účastníci připraveny pro boje o první body velmi náročné podmínky.

Samotné tratě erzet situaci nijak neulehčovali. Jednalo se o velmi úzké úseky lemované spoustou nástrah v podobě blízkosti všudy přítomných cihelných skal, mezi kterými se rychlostní testy proplétali. Tratě měli také místy značně špinavý povrch vozovky. Výjimkou byly pouze dva poslední testy, které zavedli piloty i na nezpevněný podklad místních šotolinových cest.

Na start se přesto postavilo 26 posádek. Kvůli klimatickým podmínkám pořadatel zařadit servis po každé rychlostní zkoušce.

Jezdci PB PEPETONI vstoupili do soutěže shodou okolností se stejnými startovními čísly s jakými brázdili tratě Táborských RC Rally podniků v minulé sezóně. Pro Petra to byl navíc jubilejní 30. start v podniku RC Rally. Oba jezdci zahájili soutěž na pneumatikách se vzorkem ARP Rally Block s přesvědčením, že nic jiného nemá ani cenu zkoušet. Mladíkovi Pepetonimu tato volba celkem vyhovovala, týmová 1# Petr se ale nemohl dostat do správného tempa a kromě problémů s držením ideální stopy se zejména na výjezdech ze zatáček neustále potýkal s přetáčivostí své třistasedmičky. Tomu odpovídali i jeho časy, které se na jednotlivých vložkách pohybovali kolem 10. místa.

Mladík Pepetoni byl schopen zajíždět časy kolem 16. místa což vypadalo velmi slibně, nicméně PB neměl v sobotu zrovna dobrý den. Celkem 2x ztráta orientace v rozpise, na RZ4 se ztrátou asi 10s a na RZ10 s ohromnou časovou ztrátou cca 2min., poškozené řízení na RZ5 taktéž s časovou ztrátou cca 25s a následný servis, který jezdci rozhodil koncentraci v důsledku čehož promeškal časovku před RZ6, do které tudíž neodstartoval a dostal tedy náhradní čas volného průjezdu, ho celkově odsunuli na konečné nelichotivé 22. místo v cíli závodu.
Petrův nepřesvědčivý výkon poznamenala na RZ7 podobná závada na řízení jako jeho týmového parťáka, naštěstí ale časová ztráta nebyla tak velká. Už se zdálo, že Petrův výkon v tomto závodě zůstane nemastný neslaný, když v servisu před závěrečnou RZ po poradě se závodním inženýrem zvolil tým kvůli testu se smíšeným povrchem ryze šotolinové pneumatiky se vzorkem Ripmax s tím, že se pokusí alespoň na šotolinové části vložky zajet dobrý čas. Jaké pak bylo překvapení, když vůz i na betonových úsecích držel sice širší, ale přesto velmi rychlou stopu, přetáčení bylo to tam a navíc měl pilot vůz absolutně pod kontrolou, o čemž na předchozích devíti měřených úsecích nemohla být řeč. Výsledkem čisté jízdy snad bez jediné chybičky, kterých se nevyvarovali standardně rychlejší soupeři, bylo vítězství v závěrečné RZ a alespoň malá satisfakce v podobě postupu na konečné 7. místo v cíli závodu. Samotný pilot nám k tomu po závodě řekl: „Dnes jsme prokaučovali pneumatiky. Celý den jsem se trápil a nemohl jsem najít recept jak jet. V závěrečné vložce jako bych sednul do jiného vozu, jelo se mi perfektně a jízdu jsem si užíval. Škoda jen, že jsme na to kápli tak pozdě. Celkové 7. místo ale nakonec není tak zlé. Uvidíme jak nám to půjde za měsíc na šotolině.“ Nutno dodat že Petrovo umístění nakonec dopadlo relativně dobře také kvůli problémům soupeřů Matyho, Alfa i Dáři, kteří díky technickým závadám svých vozů nasbírali podstatné časové ztráty, které je nenávratně odsunuli do hloubi startovního pole.

Podle předpokladů se o časy v čele závodu starali pravidelně borci z týmů RCT Krumlov a RC Club Čistá, zejména pak Radek Pavliš, který hned od začátku závodu všem ostatním ujížděl a až do 7. rychlostní zkoušky nenašel přemožitele. Vítězství v závodě si ale Radek bez problémů pohlídal. Až 8. test pro sebe získal jeho týmový kolega Tomáš Evžen Lovčík a stejně tak tomu bylo i na RZ9. Lovec si tak bezpečně kontroloval svoji 2. pozici. Těsně po startu do závěrečného testu, ale potkala jeho vůz velká nepříjemnost v podobě ulomeného ramene pravého předního kola a to znamenalo, že do cíle této vložky přijel po třech s obrovskou časovou ztrátou. Ta znamenala propad Lovce až na konečné 6. místo. Závěrečný test tedy vynesl na 2. místo stabilně jedoucího Frantina Doležala a 3. skončil jeho týmový kolega Dejv Mišalko. Kvalitní výkony RC Clubu Čistá podtrhl 5. místem dravě jedoucí Pavel Kosa, před kterého se ještě na 4. pozici vklínil standardní rychlík Maty mladší.

Za zmínku ještě stojí výborný výkon nového týmu BlackSheeps, jehož piloti Embie a Jarda skončili na výborném 9. respektive 11. místě, díky čemuž ukořistili za RC Clubem Čistá a RCT Krumlov  vynikající 3. místo v poháru konstruktérů. Velmi pěkně jel také Vašek Baloun se svým ojedinělým speciálem Škoda Felicia Kit Car.

Do cíle závodu nakonec dorazilo 25 posádek.

Konečné pořadí jezdců:

1. Radek Pavliš / RCT Krumlov / 25b.
2. Frantin Doležal / RC Club Čistá / 20b.
3. Dejv Mišalko / RC Club Čistá / 16b.
4.Aleš Matiášek ml. 13b.
5. Pavel Kosa 11b.
6. Tomáš EVŽEN Lovčík / RCT Krumlov /
10b.
7. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 9b.
8. Radek Knížek 8b.
...
22. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 0b.

Konečné pořadí týmů:

1. RC Club Čistá 36b.
2. RCT Krumlov 35b.
3. BackSheeps 12b.
4.  PB PEPETONI RC Rally Team 9b.
5. FIVE Team 5b.

 

konečné pořadí >>  |  kompletní výsledky >>

fotogalerie:  Frantin >>  |  Embie >>  |  Věrča a Lenča >>  |  Standa a Šemík >>

(pj)

« zpět na seznam zpráv | nahoru »