Reporty

1st 1000 turning RALLY

neděle 1. listopadu 2009

V netradičním termínu středa 28. října 2009 se jel premiérový podnik 1000 turning RALLY. Po předchozím zrušení tohoto závodu přivítala Vysočina účastníky celkem přívětivým počasím a tak mohli pořadatelé zaregistrovat 33 posádek, které se ráno dostavily k přejímce. Mezi nimi se tentokrát objevily i dvě dámské posádky, které příjemně zpestřily startovní pole. Závod byl z důvodu posunu času z původních 12ti RZ zkrácen na 9 měřených úseků tak, aby všichni soutěžící mohli absolvovat závěrečný test za denního světla.

I tak ale čekalo na soutěžící téměř 5a1/4 kilometru měřených úseků, z čehož první a poslední test byly paralelní superspeciálky na stadionu v Klanečné a v jeho okolí. Vzhledem k délkám jednotlivých RZ byl ředitelstvím závodu po RZ3 povolen servis po každé zkoušce. Přes cílovou rampu nakonec přejelo 31vozů, když se do závěrečné časové kontrolu nepodařilo dopravit vozy Zdeňkovi Neuwirthovi, kterého zradil motor v jeho Peugeotu 306 Maxi a Adéle Balounové, v jejíž Subaru Impreza WRC vypověděla službu řídící jednotka. Příjemným zpestřením závodu byla dovážka oběda z místní pizzerie o což se postaral Ondra Němec.

Startovní listina byla nabytá téměř kompletní sestavou pravidelně startujících závodníků a ze špičky tabulky chyběl ze zdravotních důvodů jen vedoucí muž Tomáš Evžen Lovčík. Ten si ale titul mistra zajistil už dva závody před koncem sezóny na minulém podniku v Soběslavi, a tak si mohl dovolit závod vynechat. Pozornost se soustředila na souboj o další příčky v tabulce. Bodové rozdíly jsou v různých skupinkách v tabulce poměrně malé a tak je stále o co bojovat jak v absolutním pořadí, tak v kategoriích juniorů a seniorů.

Do závodu nejlépe odstartoval David Homolka, na jehož rychlost nabytou v letošní sezóně jsme si už zvykli. Zhruba v polovině závodu se ale jeho vozu Ford Escort WRC nevyhnuly technické problémy a tak zaznamenal propad výsledkovou listinou až na 5. místo, ze kterého do konce závodu dokázal získat zpět už jen bronzové umístění. Vyrovnanou a velmi efektivní jízdou si pro 2. místo na bedně dojel Petr Pavlát, když v průběhu dne nezajel horší než 5. čas a jeho Toyota Celica GT four opět fungovala po celý den bezchybně. Profesionální a taktický výkon podal výtěz první 1000 turning Rally Frantin Doležal s vozem Mitsubishi Lancer WRC vědom si své pozice jak v souboji o celkové 2. místo v šampionátu tak o prvenství v kategorii Senior Rally Cup.

Vítězství v jednotlivých rychlostních zkouškách si rozebrali David Homolka 4x, Frantin Doležal 3x a Dejv Mišalko 2x. Posledně jmenovaný mladík prokazuje stále častěji svou dravou jízdou schopnost být velmi rychlý, jeho výkony ale zatím postrádají potřebnou stabilitu a vyrovnanost. Ve středu z toho bylo pro Dejva "pouhé" 7. místo. Další výkon, který stojí za povšimnutí je 4. místo matadora Alfa. Five Team na jeho voze zapracoval tím správným směrem a na jeho časech je to hned znát. Škoda jen drobné kolize po startu do předposledního měřeného testu, kde jeho Peugeot 307 WRC namotal do pravého předního kola síťku vyznačující trať a připravil se tak o možnost v závěru závodu zabojovat o umístění na bedně.

Z pilotů, kteří se v posledních závodech mílovými kroky přibližují špičce startovního pole ještě uveďme v závodě 6. Michala Bouchnera alias Embie, který za sebou opět udržel divokého Dejva, Ondru Němce, který ve středu se svým Volkswagenem Golf GTI vybojoval pěkné 9. místo a Filipa Strahala, který svoji Imprezu WRC 08 dovezl do cíle na 11. pozici.

Piloti týmu PB PEPETONI podali tentokrát průměrný výkon, který nestačil na jejich přímé soupeře v poháru konstruktérů. Petr v průběhu dne laboroval s nastavením tlumičů a zajížděl časy na hranici první desítky. V průběhu dne sváděl souboje s již jmenovaným Ondrou Němcem, se kterým se také díky průběžnému pořadí po RZ8 sešel na startu závěrečné paralelní rychlostní zkoušky. Tento souboj Petr sice o vteřinu vyhrál, celý závod ale vyšel o 3 vteřiny lépe pro Ondru. Petr tedy 1000 turning rally dokončil na 10. místě.

Mladík Pepetoni po nezdařeném prvním pokusu na RC Rally Lužnice odstartoval poprvé s volnoběžkou na přední nápravě. Jeho zkušenosti s touto technikou jsou ale zatím minimální a tak se tým po RZ3 vrátil na jeho voze zpět k diferenciálu a na časech to bylo hned znát. Po startu z 26. místa se v průběhu dne dokázal PB prokousat na konečné 21. místo, když v závěrečné paralelní zkoušce dokázal dokonce zajet velmi pěkný 15. čas. Jeho účinkování v průběhu dne poznamenala ještě 30ti sekundová penalizace za nedovolenou pomoc diváka jménem "noha".

Za necelý týden se na zdejších tratích odehraje závěrečné dějství letošního ročníku šampionátu RC Rally Tábor. Hostitelem soutěžících bude již 6. konání Highland RC Rally. Již za týden tedy budeme znát konečná pořadí všech vypsaných pohárů šampionátu.

Konečné pořadí jezdců:

1. Frantin Doležal / RC Club Čistá / 25b.
2. Petr Pavlát / ROM eBay Tamiya / 20b.
3. David Homolka 16b.
4. Alf / Five Team /
13b.
5. Radek Pavliš / RCT Krumlov / 11b.
6. Michal Bouchner / BlackSheeps / 10b.
7. Dejv Mišalko / RC Club Čistá / 9b.
8. Marek Střihavka / ROM eBay Tamiya / 8b.
...
10. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 6b.
21. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 0b.

Konečné pořadí týmů:

1. RC Club Čistá
34b.
2. ROM eBay Tamiya 28b.
3. FIVE Team 15b.
4. RCT Krumlov 11b.
5. BackSheeps 10b.
6. PB PEPETONI RC Rally Team 6b.
7. RC Muzi Motorsport 0b.

 

kompletní výsledky >>

 

fotogalerie >>

další foto: Tomáš Šena >>  |  Frantin >>  |  Embie >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »